maandag 2 april 2012

Rustig weekend

Het is erg rustig dit weekend, gelukkig want Berwin is weg. Hij heeft een bruiloft in Polen en is er het hele weekend niet.

Het was wel erg leuk donderdag. We hebben deze keer samen schaapje gereden maar dan achteruit. Ook heb ik een tweeling ter wereld gebracht. 2 zwarte lammetjes, dit komt niet vaak voor. Het is alleen jammer dat als ze ouder zijn, ze lichter worden. In de avond waren er al 3 lammetjes geboren en heb ik er 1 uitgehaald.

Vrijdag was de schuur aardig leeg, er zijn nog 100 schapen over. Heel de dag was er niet zo veel aan de hand. Zaterdag was Dilys jarig en we hebben lekker gegeten.
Verder hebben we overdag de lammetjes in het weiland nagekeken om te kijken of ze nog goed liepen. Er waren 3 lammetjes die slecht liepen dus die hebben we een spuit gegeven om op te knappen. Ook liep er een lam aan de ene kant van het hek en zijn moeder aan de andere kant. Het schaap gingen we vangen met zijn 3e, ik, Rianne en Edwin, en de 2 honden Thom en Bobby. We sloten eerst heel de kudde in een hoek met de honden en daarna moesten ik en Rianne het goede schaap vangen. Dit ging op zich goed want nu zijn het lam en zijn moeder weer herenigd. Maar hoe het ging, ga ik nu proberen te beschrijven: we grepen het schaap vast maar ik knalde daarna tegen het hek op, heb nu een blauwe plek. Rianne hield hem vast maar kon hem niet bijhouden met lopen dus werd ze gesleept door het schaap. Ik rende daar weer achter aan om het schaap tegen te houden zodat Rianne weer op kon staan. Edwin kwam er ook aan om het schaap onder controle te houden door zijn voorpoot in een haak te stoppen en zo kregen we het schaap naar het andere kant van het weiland. Edwin zei dat Rianne wel op rugby kon gaan, erg grappig allemaal.

Zondag was het zo rustig dat we een middagje vrij kregen, best lekker. Het weer wordt er alleen niet echt beter op. Het was erg lekker de laatste 2 weken, zelfs iets te warm voor mij. Nu wordt het koud en het kan gaan sneeuwen boven op de bergen.

Vandaag was het gelukkig weer iets drukker bij de schapen en er zijn ook een hoop schapen met lammetjes naar buiten gebracht. Er staan nu nog ongeveer 90 schapen in de schuur die moeten bevallen.
We hebben ook samen een dood lam gevild. Dit is best raar om te doen maar je moet er gewoon niet over nadenken. We dachten maar aan een kip. Nu hopen dat de moeder het lam, die het velletje omkrijgt, accepteert.

Morgen gaan we met Sanne en Ilse naar Swansea. Veel zin in en waarschijnlijk ook de enige keer dat we ze zien omdat ze geen vrije dag hierna meer kunnen krijgen. Ze hebben het best druk met 2000 schape die bevallen. Ik hoor morgen denk wel hoeveel ze nog moeten.

6 opmerkingen:

  1. Leuk dat jullie rugby spelen met de schapen.
    Veel plezier in Swansea. Best nog een eindje van Brecon af. Gaan jullie met de trein?
    Groet Papa

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey nicht, leuk om weer even wat van je te horen via je blog.
    En gaaf hoor morgen met z'n vieren naar Swansea. Wel fotocamera mee hè, mama moet natuurlijk wel kunnen blijven scrappen! :) Groetjes, tante Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ontzettend leuk om te lezen! Vooral dat verhaal over rugby-en met dat schaap :), al vind ik het "vil"verhaal minder ... knap dat je dat kan!
    Ik kreeg de link naar je blog van je moeder, hoop dat je dat goed vindt! Ik kijk elke dag even of je weer wat nieuws geschreven hebt, maar heb tot nu toe geen commentaar achtergelaten (want misschien weet je niet eens wie ik ben, LOL ... de scrapvriendin van je moeder).
    Nog heel veel plezier!
    Groetjes,
    Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Renate,

    Wat een belevenissen zeg!
    Toch goed dat we hebben paard gereden, dat is een goede oefening geweest als ik het goed begrijp!
    Hopelijk wordt het niet al te koud daar ander wordt het misschien wel schaapje glijden ;-)

    Groetjes uit Oosterhout

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou dat schaapje glijden lukt bijna want vandaag heeft het heel de dag gesneeuwt. Koud maar leuk. Schaapje rijden blijft toch wel leuk, vandaag ook weer gedaan :)

      Verwijderen
  5. Hallo Renate,
    Negentig schapen in de schuur die moeten bevallen ?????
    Tjee, dat zijn een hoop beschuit met muisjes !!!!!
    Nog heel veel plezier daar !!!!!
    Groetjes
    Riet (vriendin van je moeder / moeder van marjolein / moeder van Nicole, misschien weet je zo wie ik ben)

    BeantwoordenVerwijderen