maandag 16 april 2012

Laatste dagen voor de toets

Donderdag zijn pap en mam langs gekomen. Erg gezellig en we gingen in de buurt een waterval opzoeken. We hebben hem gevonden en hij is best mooi, gelukkig want de afdaling ernaar toe lukte wel maar de klim weer naar boven was erg steil. Daarna gingen we naar de camping waar ze verbleven. Ik heb een boekje van ze gekregen: Welsh for beginners en 2 T-shirts met natuurlijk schapen er op. Ik heb nog geen tijd gehad om echt in het boek te leren maar ik heb het wel doorgelezen en snap er al iets van.
Toen we weer terug waren bij de boerderij was Rianne ziek geworden. Dus kon ik vrijdag alles in mijn eentje doen. Gelukkig was het rustig en kon ik een paar keer op ziekenbezoek.

Zaterdag voelde ze zich weer beter na een hele dag in bed hebben gelegen. In de ochtend gingen we met Edwin en 30 schapen naar de schapenmarkt in Sennybridge. De 30 schapen, 15 van Edwin en 15 van Carwyn, werden daar verkocht. We waren er om half 9 en gingen pas om 2 uur terug omdat onze schapen als een van de laatste verkocht werden.We vonden het niet erg maar het regende en dan duurt het toch wel lang om te wachten. Gelukkig hebben ze er een goede prijs voor gekregen ondanks dat ze niet echt dik waren.

Zondag werd ik iets minder leuk wakker. Rianne stond om kwart over 6 voor mijn deur en vroeg: Ben je al wakker? Nu wel. Ze had een lam dat achteruit uit zijn moeder kwam en zijn achterpootje zat vast. Dus ik in 5 minuten wakker worden, aankleden, naar buiten en in een schaap voelen of het mij wel lukt. Dit lukte dus niet maar gelukkig kwam Edwin eraan om te helpen. Hij heeft ons nu ook een tip meegegeven om hem er dan uit te krijgen als je met zijn 2en bent. Als 1 het schaap bij zijn achterpoten optilt, heb je meer ruimte om het lam terug te duwen in de baarmoeder om zo bij het pootje te komen dat vast zit. Dan komt het lam er zo uit. Weten we het voor de volgende keer.
Verder gingen we Edwin helpen met de schapen eten te geven bij de andere boerderij. Daar moest Rianne het hek open doen en hem open laten. Maar toen ging Edwin verder op het weiland kijken met de auto nadat ze eten hadden gekregen. Toen we weer terug waren, waren de schapen weg. Die liepen verder op de weg. Dus Rianne bleef bij het hek staan om ze weer op het weiland te krijgen en niet dat ze er voorbij rennen. Ik en Edwin gingen met Thom in de auto de schapen zoeken. Toen we ze gevonden hadden mocht Thom aan het werk om de schapen weer terug te krijgen. Het waren er denk een stuk of 50 maar hij was in 5 minuten klaar met de aanwijzingen van Edwin. Erg leuk om te zien maar ik was blij dat Thom erbij was anders hadden wij achter die schapen aan gemoeten :-)

Toen we weer terug waren en we de lammetjes melk hadden gegeven gingen we de heuvel bij het huis beklimmen. We kregen Edwin zover om ons een aantal weilanden omhoog te brengen met de pick-up, daarna gingen we lopen. We waren blij dat we alleen dat stukje hoefde te lopen want we waren moe toen we boven waren. We gingen daar in het gras liggen en ik weet niet voor hoelang maar het lag toch lekker.
Toen we uitgerust waren gingen we foto´s en video´s maken en weer naar beneden lopen. Dat ging een stuk makkelijker en daar waren we erg blij mee :-)

We hebben morgen ons eerste bezoek van de leraren en ben benieuwd hoe dat gaat. Ook gaan we woensdag naar Cardiff. Ik laat het weten hoe het gegaan is.

3 opmerkingen:

  1. Hallo Renate, leuk verhaal. Succes morgen met het bezoek van de leraren. Groet, papa

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Renate,

    Wat een belevenissen weer zeg! Zo maak je bijna elke dag wel iets bijzonders mee. Ik heb al gehoord dat je vader en moeder het ook erg naar hun zin hebben gehad bij jou in Wales! Heel veel succes morgen!
    We duimen! En natuurlijk ook heel veel plezier in Cardiff. Good evening, tante Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Renate. Wat knap van Thom om de schapen in 5 minuten terug te krijgen! Hoe vonden de leraren het vanochtend op de boerderij? Veel plezier in Cardiff morgen!! Doei, mama

    BeantwoordenVerwijderen