maandag 9 april 2012

Nog 25 schapen te gaan

Het is erg rustig aan het worden bij de schapen. Er zijn er 25 over en het gaat niet erg snel. We gaan ons nu een beetje vervelen maar datt is maar 1 weekje en dan komen de koeien. Daar hebben we nu nog meer zin in. Het weer is erg regenachtig met veel wind, niet lekker om in te werken.

We hebben met Pasen lam gegeten, dat is een gewoonte bij hun. Het zag er een beetje uit als toen wij dat lammetje hadden gevild, maar dan netter :-) We kregen ook nog een chocolade ei met daarin bonbons. Erg lekker maar we eten nu elke dag heel veel chocola.

Zondag had Rianne een dagje vrij dus moest ik alleen werken. Ik heb donderdag, als mijn ouders komen, vrij. Het was gelukkig rustig en er was maar 1 schaap lastig aan het doen. Zij ontsnapte steeds uit het hok omdat het stro te hoog ligt en ze zo over het hekje kon springen. De eerste keer was het makkelijk om haar te vangen want toen stond ze binnen in de schuur. De 2de keer werd het al wat moelijker want ze had door hoe ik haar wilde vangen. De 3de keer stonds ze opeens buiten. Dat ging al helemaal moelijk want toen ik haar eindelijk had gevangen moest ik haar voorpoten optillen en haar meesleuren omdat ze niet mee wilde lopen zoals ze de 2 andere keren wel deed. Dan is zo'n schaap toch best zwaar :-) Gelukkig liep haar lam, die mee ontsnapt was alle keren, gewoon achter haar aan toen ik haar mee sleurde. Het schaap loopt nu buiten dus heb ik er geen last meer van.

Gister hebben we alle overgebleven schapen naar de 2 andere schuren overgebracht. In de ene schuur de gene die geen lam meer in zich hebben en in de andere die nog wel kunnen bevallen. Eerst keek Berwin welke wel en welke geen lam meer hadden. Er bleven er 30 met lam over en 33 zonder lam. Toen werden ze naar de goede schuur gebracht met de hulp van Bobby, de hond die Berwin altijd gebruikt omdat Thom, de oudste hond, alleen naar Edwin luistert. Berwin is nu de schuur aan het leeg halen waar ze zo'n 5 weken stonden en dat stinkt best, al die oude poep.

Verder is er niet echt iets speciaals gebeurt dus ik laat het hierbij.

3 opmerkingen:

  1. Hey Renate, ik lees het al ........ jouw conditie blijft op deze manier wel op peil! Heel veel plezier donderdag en natuurlijk alvast veel succes met de kalfjes! Good evening, tante Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Renate, hier een berichtje van mij uit Tiel. Wat leuk om al jouw belevenissen te lezen. Jammer dat het weer nu een beetje tegenvalt, hopelijk is dat donderdag als je vader en moeder komen beter. Nog een leuke tijd daar en tot ziens in Nederland! Groetjes van oma Meerse

    BeantwoordenVerwijderen
  3. anja hogervorst11 april 2012 om 07:59

    Hoi Renate, het is leuk om je verslagen te lezen. Het is een leuke
    ervaring en je steekt er veel vanop. De omgeving ziet er mooi uit en
    je heb inderdaad met uiterste kwa weer te maken.
    Nog heel veel succes daar en ik blijf je verslagen volgen.
    Groetjes, Anja Hogervorst

    BeantwoordenVerwijderen