woensdag 28 maart 2012

Drukke dagen

Het is donderdagochtend. Ik schrijf nu in de ochtend omdat Rianne en ik gewisselt hebben van dienst. Ik doe nu de avond/nacht dienst, gister van 10 tot kwart over 11, en Rianne de ochtenddienst. Ik kan nu lekker uitslapen en dat is best wel lekker.

Gisteravond waren we zo vroeg klaar omdat er niks aan het lammeren was dus hoefde we alleen de 10 lammetjes of een fles te geven of aan de lambar te hangen zoals je op 1 foto ziet. We hebben er nu 16 maar de andere 6 kunnen zelf aan de lambar drinken dus dat scheelt weer werk.

Vanaf maandag was het een drukke week met geboorte. Er zijn er maandag 20 geboren, dinsdag 10 en gister 15. Ongeveer dan want het blijft moeilijk tellen. Ik heb er ook bij een aantal geholpen en 1 lam kreeg ik er alleen uit omdat Rianne haar hand er niet vergenoeg in kreeg om het 2 pootje te pakken, omdat die klem lag in het bekken. Berwin zijn handen zijn te groot en ik kreeg gelukkig het pootje wel te pakken.

Ik ga maar buiten helpen, kijken of Rianne en Edwin vanochtend nog bevallingen hadden.

5 opmerkingen:

  1. Hey Renate, wat super zeg dat het lukte met dat pootje! En zo te lezen hoef je je voorlopig nog niet te vervelen. :) Success today, tante Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Renaat,

    Geweldige foto's! Wat een mooie omgeving daar.
    Succes met schapen en lammetjes tellen en blijf foto's maken!
    Hoe is het eten? Al gewend?

    Groetjes uit Oosterhout

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heey,

      De omgeving blijft mooi maar het is nog wel wennen dat je steed heuveltje op en af moet lopen. Het eten gaat prima, het is nu vooral ook patat met groente en vlees, of hamburger, pizza maar ook wel gewoon aardappels met groente.

      Groetjes Renate

      Verwijderen
  3. Hoi Renate! Dat gaat inderdaad snel, 45 in 3 dagen! Na hoeveel dagen gaan ze eigenlijk naar buiten? Succes en werk ze straks. Groetjes mama

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze gaan na meestal na 1 of 2 dagen naar buiten. Soms later als het lam nog niet goed drinkt of als er 1 geadopteerd is. Maar soms ook al op de dag dat ze geboren zijn als het mooi weer is.

      Verwijderen