zondag 25 maart 2012

Het weekend

Het is alweer zondag. Vandaag is de klok een uur vooruit gegaan en ik was gewoon weer om half 6 wakker, alleen Edwin was het vergeten. Dus stond ik een uurtje alleen, in de schapenschuur, schapen die bevallen waren in een hokje te sleuren om een goede moeder-lam binding te krijgen. Dit is nog best lastig in je eentje want meestal laat je ze volgen door het lam over de grond mee te nemen maar nu dus niet. Ik moest de ooi nu mee sleuren en ze stribbelen behoorlijk tegen. Rianne heeft ook al zo´n 4 keer schaapje gereden omdat ze hem niet kon houden. Erg leuk om te zien maar minder om te doen :-)
We hebben ook foto's en filmpjes gemaakt van hoe wij een lammetje helpen met geboren worden. De foto's staan al op de facebookpagina van Rianne en we gaan proberen de filmpjes er ook op te zetten maar weet nog niet of dat gaat lukken. Ik heb er vandaag 4 op de wereld gezet en wordt er steeds sneller in. Niet alleen het lam eruit krijgen maar ook om de ooi op de grond te krijgen.



We zijn vrijdag middag ook nog naar Brecon geweest. Het is daar best groot omdat het volgebouwd is met huizen maar veel winkels hebben ze er niet. We hebben een paar souvenirs gekocht en we vonden ook nog een boekenwinkel met allemaal al gelezen boeken. Leek net een doolhof daar binnen maar Rianne heeft een boek gekocht over dieren. Logisch toch.


Zaterdag was een drukke dag. Ik had 2 lammetjes van de 8 geholpen om eruit te komen en we hadden er 3 geadopteerd op verschillende, niet altijd even prettige, manieren. Verder was een dag als elke andere behalve dat we om 8 uur s´avonds Brittains got talent gingen kijken. Als je denkt dat er in Nederland rare mensen mee doen heb je het mis. Gelukkig waren er ook goede mensen en 1 iemand die echt opviel, de nieuwe Susan maar dan een jongen van 17 die opera zingt met een meisje van 16. Ze komen zo zenuwachtig op dat je al denkt van te voren, dit wordt hem niet en er komt toch een stem uit. Niet normaal.

Ik ga nu slapen want moet er morgen weer half 6 uit. Ik hou jullie op de hoogte.

4 opmerkingen:

  1. Hoi Renate,

    Nieuwe hobby, schapen rijden ;-)
    Goed om te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben.
    Heel veel plezier nog en we blijven je volgen!

    Groetjes uit Oosterhout

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey nicht, wat leuk om weer even wat van je te horen! Zo te lezen is het nog steeds topdrukte bij jullie. Erg leuk dat jullie al wel even tijd hadden om Brecon te zien tussen alle bevallingen door. Terwijl ik dit schrijf lig je denk al op één oor, want morgen gaat de wekker vast ook weer om half zes. Succes hoor! Good night, tante Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk verhaal weer Renate! En dat schaaprijden willen wij natuurlijk ook wel op video :-) De foto's van gisteren zijn erg leuk, je kan zien dat jullie helemaal in je element zijn. Bye, bye

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Renate, wat leuk om jouw belevenissen te lezen. Je bent op weg om een echte boerin te worden joh! Ik zou best even met je mee willen helpen want mijn boerenbloed komt weer helemaal boven. Naar mijn idee heb je het wel naar je zin?
    Ik ga vanavond gezellig moet je moeder, Anja en Marrie uiteten. Dan hoor ik vast het laatste nieuws wel.
    Veel plezier.
    Groeten van Heleen

    BeantwoordenVerwijderen